اعلان و اطفاء حریق در اتاق سرور

اعلان و اطفاء حریق در اتاق سرور

اعلان و اطفاء حریق در اتاق سرور

حفاظت اتاق سرور از حریق یکی از سرفصل های مهم در طراحی و پیاده سازی مراکز داده و اتاق های سرور می باشد. مطابق با استاندارد TIA-924 در نظر گرفتن سیستم های اعلان و اطفاء حریق برای اتاقهای سرور لازم و ضروری است.
 سیستمهای اعلام و اطفاء حریق در مراکز داده و اتاق های سرور
.
سیستم اطفاء حریق اتاق سرور FM200
سیستم اطفاء حریق اتاق سرور از نوع FM200 بهترین انتخاب یک سیستم اطفاء حریق در این مراکز و مراکزی که درآن تجهیزات الکترونیکی مستقر گردیده است می باشد. سیستم اطفاء حریق FM200 را علاوه بر اتاق سرور می توان در همه امکان که معمولا شامل موارد زیر است به کار برد :
  • مراکز داده
  • اتاق برق
  • اتاق مانیتورینگ
  • مراکز کنترل خطوط تولید

درباره سیستم اطفاء حریق FM200 بیشتر بدانیم
این سیستم نیز به عنوان HFC227ea شناخته شده و یک سیستم حفاظت از آتش است، که میتواند در عرض ۱۰ ثانیه آتش را شناسایی و بلافاصله آن را سرکوب نماید.

FM200 تا چه حد امن است؟
این سیستم مهارکننده آتش به عنوان یک ترکیب فعال و یک سوخت در اسپری های پزشکی بکارگرفته شده است. از این رو میتوان گفت که گاز FM200 با طراحی درست واصولی بسیار امن است.

FM200 چگونه کار می کند؟
یک تصور غلط وجود دارد که می گوید اکسیژن عملکرد این مهار کننده آتش را کاهش میدهد که این موضوع درست نمیباشد! گاز FM200 A مواد شیمیایی خاموش کننده ی مصنوعی میباشد که با از بین بردن رادیکال های و یا عناصر حرارت از مثلث آتش (اکسیژن، حرارت و سوخت) باعث خاموش شدن آن میگردد.

غلظت در یک سیستم FM200 به طور معمول بین ۷٫۹٪ تا ۸٫۵٪ است.و بالا بودن این غظلت میتواند خطر افرین باشد که توسط تولید کننده گان اصلی میزان آن روی تجهیزات مندرج میگردد و استانداردهای ISO14520 برای سیستم های اطفا حریق تعیین می شود.

مزایای استفاده از سیستم FM200 چیست؟
مزیت اصلی آن، حجم پایین بکار گیری مواد خاموش کننده برای اطفای حریق مکان مورد نظر میباشد. و این به معنی سیلندر کمترمیاشد، بنابراین فضای کمتری برای ذخیره سازی سیلندر FM200 مورد نیاز میاشد.

سرکوب کردن حریق در کمتر از ده ثانیه، توقف آتش سوزی قابل احتراق، الکتریکی، و قابل اشتعال معمولی قبل ازآنکه آسیب قابل توجه ایی به تجهیزات وارد گردد، خاموش شدن سریع آتش، به معنی آسیب کمتر، هزینه های تعمیر پایین تر میباشد، مانند هر آتش دیگر، پر کردن مجدد FM200 ساده و مقرون به صرفه است، بنابراین، هزینه های جانبی سیستم اطفا حریق FM200 کمتر بوده ویکی از ایمن ترین سیستم های اطفا حریق میباشد.

FM200 به عنوان یک سیستم پاک طبقه بندی شده است. ایمنی FM200 در بیش از یک دهه تجربه در دنیای واقعی به اثبات رسیده و در دنیا نیز بعنوان یک سیستم ایمن مورد تائید کارشناسان سراسر دنیا شناخته شده است. همچنین گاز FM200 دوستدار محیط زیست می باشد.
 تزریق گاز FM200 برای اطفاء حریق



 
سیستم اطفاء حریق در مراکز داده
 

کپسول های اطفاء حریق
   
   
   

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان